A-Å

A-Å er en samlet oplysningsside, hvor du kan finde skolens ordensregler og alle de praktiske oplysninger, der vedrører skolens dagligdag.

ADRESSEÆNDRING
Ændring af adresse, mailadresse og telefonnr. meddeles skolen hurtigst muligt, så vi altid kan komme i kontakt med jer.

AFBRYDELSE AF OPHOLDET I UTIDE
Se skolekontrakten.

AFFALDSSORTERING
Vi sorterer i sort (andet), hvid (papir) og rød (dåser).

AKTIVITETSUDVALG
Hvert år oprettes et aktivitetsudvalg ved skoleårets start, som sørger for at der er forskellige aktivitetstilbud i fritiden. Særligt i de første tre til fire uger er de aktive. Efterfølgende vælger eleverne et elevråd som herefter varetager den opgave.

ARRANGEMENTER
Se kalender på Viggo.

BATTERIER
Batterier af alle slags afleveres i en plastdunk i rengøringsrum ved Glasgangen eller rengøringsrum ved personaletoilet.

BIBLIOTEK
Der er mulighed for at benytte Tarm Bibliotek. Sygesikringsbeviset fungerer som lånekort.

BIKSEN
Vi har en slikbod som er åben daglig umiddelbart efter middagsmaden. Overskuddet fra biksen bruges på spil til dagligstuen, klæde til poolbordet, nye bordtennisbolde eller ting der fremmer fysisk aktivitet. I Biksen betales med MobilePay.

BOCART
På skolen har vi 3 bocarts. De vil fortrinsvis blive brugt i undervisningen. De er meget sikre, og vi har regler, som minimerer risikoen ved kørsel. Forældre skal give tilladelse til at eleven må køre bocart (Samtykkeerklæring som er udsendt før skolestart). Sikkerhedsregler for bocart kan læses på forsiden af forældreintra.

BRAND
Kort efter ankomst får eleverne grundig besked på, hvad de foretager sig, hvis brand opstår et eller andet sted på skolen. Det er ikke tilladt at have levende lys på værelset. Der findes mange batteridrevne alternativer, som kan skabe hygge.

COMPUTERE
Som elev på Blåkilde Efterskole opfordrer vi til, at du medbringer din egen bærbare PC til brug på værelset og i undervisningen efter følgende retningslinjer:

Computeren skal være bærbar og du skal have et aktivt antivirusprogram installeret.

Computeren er dit og dine forældres ansvar. Det vil sige:
Skolen påtager sig intet ansvar i forhold til tyveri, beskadigelse eller andres misbrug af din computer, herunder anvendelse af ulovligt kopierede programmer, spil og andet uoriginalt materiale.

Skolen forbeholder sig ret til at inddrage din computer og/eller programmer ved overdrevent brug eller misbrug, som efter vores vurdering skader dig selv og dit efterskoleophold eller som er i strid med gældende regler på området.

Computer og lader skal mærkes med navn. Labels udleveres første uge.

Vi har købt brugsret til alle elever og ansatte på Gyldendals online ordbøger i tysk, dansk og engelsk.
Vi har læse- og skriveværktøjet CD-ord til alle der har behov for det.
Vi har købt Office 365 til alle elever (Word, Excel, PowerPoint mm. samt 1 TB lagerplads) som skal downloades og benyttes, når du starter på skolen.

CYKLER
Som elev skal du medbringe en cykel, som skal være køreklar, lovlig og låsbar hele året. Vi kører ofte på grusveje, så cyklens dæk må ikke være for sarte. Eleven har selv ansvar for sin cykel, som skal være aflåst. HUSK CYKELLYGTER!!
Færdselslovens regler for cyklister skal følges.
Vi kræver, at eleven medbringer og bruger cykelhjelm – husk at sætte navn i den.
Vi har 2 elever, som mod et mindre beløb, lapper cykler og udfører småreparationer.

ELEVRÅD
Før efterårsferien vælger eleverne et elevråd.

ERHVERVSPRAKTIK
Alle elever i 9. klasse er i erhvervspraktik. Praktikken afvikles i omegnen af Blåkilde. Skolens vejledere gør, hvad de kan for at finde en god praktikplads, der matcher elevens ønsker og uddannelsesplan.
Der kan ikke træffes private praktikaftaler udenom skolen/skolevejlederen. Er du elev i 10. klasse, er der også mulighed for erhvervspraktik. Kontakt skolevejlederen for mere information.

FALCK
Ved besøg hos Lægehuset i Tarm bruges primært cykel. Ved tilskadekomst, hvor besøg på skadestuen er nødvendig, har vi abonnement hos Falck.

FORLÆNGEDE WEEKENDS
Som en slags erstatning for skoleaktiviteter på visse lørdage/søndage (se kalenderen på den udleverede kalender eller på Viggo) holder vi fridag et par gange – mandag eller fredag.
Vi henstiller til at alm. tandlægebesøg, frisørbesøg og lignende aftales i forbindelse med forlængede weekends.

FORMÅL
Skolens formål er at drive en almendannende efterskole og herigennem give grobund for almen dannelse og dygtiggørelse, samt at møde eleverne med det kristne evangelium gennem fortælling, samtale og handling.

FORSIKRING
Skolen opfordrer elevernes forældrene til at sikre, at eleverne er omfattet af husstandens/egen indboforsikring med privat ansvarsforsikring, såfremt eleverne under ophold på skolen eller ture bliver ansvarlig for skade på andre personer eller ting.

Til orientering: skolen har glasforsikring og brilleskadedækning for eleverne med selvrisiko kr. 200 på den kollektive ulykke ved ulykkestilfælde. Skolen har for eleverne en kollektiv ulykkesforsikring, der kun gælder fra eleverne er mødt ind på skolen til de forlader skolen – dækker også under ture og enhver type sport eleverne deltager i – herunder også farlig sport – f.eks. skiløb, bocart, træklatring, repelling, bouldering, trampolinspring. Invaliditetssummen på den kollektive ulykke er kr. 300.000 ved 100 % invaliditet.

Elevernes forældre opfordres til at sikre, at egen supplerende ulykkesforsikring er udvidet til at omfatte farlig sport under elevens ophold på skolen, idet visse af skolens aktiviteter på ulykkesforsikring kan betragtes som værende farlig sport.
Rejseforsikring er tegnet for alle elever på alle rejser, der er planlagt af skolen. Ønskes yderligere oplysninger, da kontakt skolen.

FRAVÆR
Undgå så vidt muligt fravær.

Lovligt fravær er sygdom, lægebesøg, tandlægebesøg og lignende samt store begivenheder i den nærmeste familie som f.eks. runde fødselsdage, sølvbryllup og begravelser.  Ved fravær kontakter forældrene kontoret så det kommer i vagtbogen. Hvis en elev bliver syg i en hjemmeweekend kontakter forældrene søndagsvagten på skolens hovednummer 97371163.

FREDAG
Fredag er skoledag til kl. 15.00.

FÆLLESKOR
Alle elever synger med i koret, som vil optræde ved forældre-arrangementer og lignende.

GANGBESØG
Elevrådet arrangerer at piger og drenge besøger hinanden på gange/værelser en gang imellem efter aftale med lærerne.

GUDSTJENESTE
Holder eleven weekend på skolen, deltager vi i gudstjenesten i en af omegnens folkekirker.

GÆSTER
Forældre og søskende er altid velkomne til at besøge dig på skolen. Øvrige gæster aftales med vagten. Ved gæsters ankomst skal du kontakte vagtlæreren og meddele at dine gæster er kommet. Du kan have en gæst boende i weekenden efter aftale med weekendens vagtlærer senest tirsdag.
Gæsten følger weekendens program og betaler kr.15 for hvert af de tre hovedmåltider. Forældre og yngre søskende betaler ikke.

HANDICAPS
Vi har alle vores større eller mindre skavanker. Nogle elever har handicaps. Også de har ret til et godt ophold på skolen og kræver fuld respekt som de mennesker, de er. Vi opfordrer til åbenhed om disse forhold.

INDMELDELSESGEBYR
Indmeldelsesgebyr på 2.000 kr.
I gebyret indgår skoledragt, spillertøj, Efterskolesangbogen samt usb-stik.
Det resterende beløb bliver returneret ved skoleårets afslutning til de elever der fuldfører opholdet, såfremt de ikke har et økonomisk mellemværende med skolen.
Nye elevers indmeldelsesgebyr på 2000 kr. tilbagebetales ikke ved framelding.
2. årselever får overført gebyret fra 1. skoleår til 2. skoleår.
2. årselever får ikke tilbagebetalt gebyret ved framelding efter 1. marts.

KLAVERSPIL
Skolen har flere klaverer og 1 flygel. De må bruges af elever efter aftale med musiklærerne.

KNALLERT
Knallert må bruges til transport fra hjemmet til skolen – og omvendt, hvis man har et knallertkørekort. Forældrene hæfter for knallertens stand. For at få lov at have sin knallert på skolen underskriver forældrene et reglement om ansvar for knallert og kørsel.

KØKKENTJANS
I løbet af skoleårets 42 uger er hver elev i køkkenet i 7-9 dage, hvor de er med i køkkenarbejdets forskellige funktioner: bagning, lave varm mad, planlægge, gøre rent, vaske op, betjene kammeraterne osv.
Køkkenugen er delt så man som udgangspunkt enten har mandag – onsdag, eller torsdag – søndag.
I ugen med køkkentjeneste må eleven selv følge med i, hvad der gives af lektier og afleveringsopgaver – og sørge for at få dem lavet.
Opdager du, at du ikke kan være på skolen i weekenden med køkkentjeneste, skal du bytte hele forløbet. (opslag på opslagstavle ved skolestart)

Der er 4 voksne ansat i køkkenet.

KONTAKTGRUPPER
I hver kontaktgruppe er 8 -12 elever og en lærer.
Gruppen samles jævnligt i ca. 35 min., og elevernes trivsel er på alle tænkelige måder omdrejningspunktet.

KONTAKTLÆRER
Kontaktlæreren er knyttet til kontaktgruppen og hjælper elever og forældre til at skoleopholdet skal blive godt både fagligt og menneskeligt.
Kontaktlæreren har et særligt ansvar for at følge med i, hvad der sker med hendes/hans elever.

KONTORET
Sekretær Else Bloch er at træffe fra 8.00 til 14.30 mandag til torsdag
og fredag fra 8.00 til 13.00. (middagspause fra 12.00 – 12.30).
Else Bloch er klar til at hjælpe med alt vedrørende økonomi, indmeldelser,
og 1000 andre ting vedrørende skoleopholdet.
Sekretær Susanne Madsen er at træffe man. til ons. kl. 08.00 – 12.00.

LÆRERE
Henning Kristensen (forstander)
Morten Ahle (viceforstander)
Anne-Majbritt S. Sørensen
Anne Marie Raakjær Stidsen
Bente Dahl
Connie Møller
Else Marie Troelsen
Inge Cæsar Villumsen
Jens Rabjerg
Jette Vestergaard
Keld Raakjær
Kirstie H. Mikkelsen
Liv Holst
Maja Nees
Mathias Morsing
Niels Najbjerg
Peter Dahl
Simon Vestergaard

LÆRERVÆRELSET
Lærernes opholds- og arbejdsrum. I løbet af dagen er lærerværelset derfor forbeholdt lærerne. I studietiden fra 18.30 til 19.30 overtager eleverne lærerværelset og herefter benyttes det efter aftale med vagtlæreren.

MEDBRING
Foruden almindeligt daglig tøj og toiletsager medbringes:
Sengetæppe, dyne og pude, linned og rullemadras skal benyttes.
Viskestykke, krus, saks, tallerken, bestik, vasketøjskurv, underlag og sovepose til lejrskoleture. Tøj til enhver lejlighed og husk også tøj, som kan bruges til praktisk arbejde. Regntøj, vækkeur, lommeregner, drikkedunk, lovlig og brugbar cykel (også til kørsel på grusveje), cykellås, cykelhjelm, cykellygter, og påklædning til div. valgfag og linjefag. Gerne musikinstrument, (kan låses inde), musikanlæg (se MUSIK) og/eller MP3. Idrætstøj: træningsdragt, shorts, bluse, sokker, evt. støttebind, idrætssko til indendørs brug og idrætssko til udendørs brug.
Penalhus med passer, vinkelmåler, lommeregner, kuglepenne, ringbind, papirblokke, blyanter m.m.
Husk at sætte navn i dine ting!

MISSION
Vi vil gerne præsentere eleverne for forskellige typer af missionsarbejde/humanitært arbejde gennem forskellige aktiviteter. Vi har valgt at fokusere på KFUM og KFUK’s projekt ”IND I EN anden verden”. Vi samler ind til projektet i løbet af året, dels ved issalg, flaskeindsamling og happenings i løbet af året.
IND I EN anden verden er skolens fælles projekt og en gruppe af elever besøger projektet i Indien.

MOBILTELEFON
Mobiltelefoner skal være et fornuftigt redskab og ikke en daglig irritation.
Vi tillader os at inddrage telefoner, der misbruges.

MORGENLØB
Alle elever løber en tur hver morgen.

MUSIK
Lydniveauet skal holdes på et niveau, så det ikke generer andre, hvilket f.eks. betyder at lyden skal holdes inden for egne fire vægge i studietiden og efter aftensang.
Musikanlæg bliver nemt overophedet, hvis der spilles for højt på dem. Derfor forbeholder lærerne sig ret til at lade dem afkøle i kortere eller længere tid.
Musikanlæg og andet tilsvarende skal blive på værelset.

MØDEPLIGT
Der er mødepligt til al undervisning, andagter, måltider og rengøring.
Du skal selv sørge for at komme til tiden. Klokken bruges kun få gange om dagen. Fravær og forsinkelser skal være efter aftale med en lærer.

NYHEDSBREV
Der udsendes ca. 4 nyhedsbreve hvert år til forældrene.

NØGLE
Du kan få udleveret nøgle til dit værelse ved henvendelse til pedellerne.
Bortkomne nøgler erstattes. (kr. 200,-)
Nøgle til værksteder og faglokaler fås af vagtlæreren.

ORDENSREGLER

Når mange mennesker skal leve sammen, må der være nogle ”færdselsregler” som skal overholdes af alle. Vi har nogle få nedskrevne regler, som alle handler om at passe på hinanden, derudover kommer personalet med tilrettevisninger og henstillinger, som skal følges.

1. Du skal medvirke til, at alle elever og ansatte kan føle sig trygge på skolen. Lærere, praktisk personale og skolekammerater har samme ret til tryghed, opmærksomhed, tillid og respekt som du. Derfor skal du respektere andres arbejdsindsats og personlighed.

2. Du skal følge undervisningen, lave dit skolearbejde og deltage i ”Kristendom og Trosliv” og måltiderne.

3. Piger og drenge må ikke komme på hinandens gange og værelser, bortset fra de planlagte besøg. Eleverne må ikke have samleje med hinanden på skolen.

4. Det er forbudt eleverne at bruge og være i besiddelse af øl, tobak, snus, spiritus, narkotiske stoffer og lign. på skolen – samt på rejsen til og fra skolen.

Overholder man ikke ovenstående regler, kan det medføre bortvisning.

PEDEL
Villy Iversen holder omgivelser og indendørsarealer.

PENGE

Reelt er vi stort set en kontantfri efterskole. Vi bruger MobilePay til alt – Slikbiksen, vaskepoletter, frimærker.

POST
Udgående post lægges på kontoret.
Post til eleverne udleveres efter middagsmåltidet.

PRIVATE FESTER
Blåkilde Efterskole har ikke ansvar for private fester, som er arrangeret af elever udenfor skolens område. Hvis man er i tvivl om festens karakter, opfordres man til at tage kontakt til hjemmet, hvor festen afholdes. Det er altid legalt at forhøre sig om, hvilke regler der er gældende til festen. Som skole opfordrer vi til, at Sundhedsstyrelsens udmeldinger vedr. alkohol følges:
”Børn og unge under 16 år anbefales ikke at drikke alkohol.
Unge mellem 16 og 18 år anbefales at drikke mindst muligt og stoppe før 5 genstande ved samme lejlighed.”

Ved skoleårets start giver vi alle forældre mulighed for at lave fælles retningslinjer for afholdelse af private fester.

PSYKOLOG HJÆLP
På Blåkilde Efterskole er der jævnligt elever, som kan have behov for samtaler og vejledning. I nogle tilfælde vurderer vi at eleven vil have godt af et samtaleforløb med en samtalepartner uden for skolen. I disse situationer samarbejder vi med samtaleterapeut Mette Fjorside Hindhede. Såfremt kontaktlæreren vurderer, at en elev har behov for samtale med terapeuten, aftales dette altid på forhånd med forældrene. Den personlige hjælp og vejledning vil altid tage udgangspunkt i elevens aktuelle situation og blive tilrettelagt efter dialog med eleven, forældrene og evt. sagsbehandler. Som hovedregel betaler skolen for de første tre timer, hvorefter det er forældrenes ansvar.

RENGØRING
”Rengøringschef” er Birgitte Jeppesen.
Rengøring af værelset klarer eleven selv om morgenen.
Rengøring af skolen klares på skift af eleverne morgen og aften.
Fredag eftermiddag gøres skolen ekstra godt rent. Her skal alle elever deltage.

RØGFRI SKOLE
Blåkilde Efterskole er røgfri inde som ude.

SYGDOM
Hvis eleven bliver syg hjemme i f.eks. weekends kontakter forældrene skolen, så vi er klar over, at eleven ikke kommer tilbage før senere. RING TIL SØNDAGSVAGTEN på 97371163. Bliver eleven syg på skolen afgør en ansat, om eleven må gå i seng eller om man skal prøve at gennemføre dagen. Syge elever bliver tilset af sygemor Birgitte Jeppesen. Medmindre du har været syg fra den foregående dag, skal du stå op og deltage i morgenløb/morgenmad. Du kan kl. 7.15 tale med Birgitte, om du kan gå i seng. Syge elever kan komme hjem i sygeperioden efter aftale mellem forældrene og skolen. Værelseskammeraten sørger for mad til den syge.

·         MEDICIN
Skolens ansatte kan være behjælpelige med at opbevare og udlevere medicin. Henvendelse til Birgitte Jeppesen. Såfremt eleven bruger medicin skal skolen orienteres.
Eleven betaler selv medicin (bortset fra hovedpinepiller som kan udleveres af vagtlærer).

·         LÆGEBESØG
Af hensyn til skolegangen er det meget praktisk, hvis lægebesøg hjemme kan aftales til mandag eller fredag.
Der er 4-5 læger i lægehuset i Tarm. Vi anbefaler at bruge dem. Birgitte Jeppesen formidler kontakt. Vi henstiller til at lægebesøg/tandlægebesøg hjemme aftales i de forlængede weekends. Ved evt. behov for transport til kontrol m.v. er dette forældrenes eget ansvar.

SYGESIKRINGSBEVIS
Sygesikringsbevis medbringes fra skoleårets start. Det vil også være en god ide, at få bestilt det blå sygesikringsbevis, da dette kan blive nødvendigt til vores skolerejser til udlandet.

TANDLÆGEBESØG
Det er mest praktisk, hvis tandlægebesøg aftales til mandag eller fredag. Tandlægerne i Tarm kan frit benyttes, når du fylder 16 år. Vi henstiller til at lægebesøg/ tandlægebesøg hjemme aftales i de forlængede weekends.

TARM
I Tarm har vi alle de servicefunktioner, der er nødvendig i vores hverdag: kiosk, købmand, apotek osv.
Du må ikke forlade skolens område efter 17.30 uden aftale med vagtlæreren.

TØJ
Elevens tøj bør være mærket. Vi har erfaring for, at meget tøj glemmes eller forbyttes, så det vil være rart at kunne identificere det. Husk altid at sætte navn i.
Skolen har eget vaskeri, hvor du for 10 kr. kan vaske og tørre.
Vi hjælper gerne med at instruere de første gange. Ofte går flere sammen om at fylde en maskine.

TRANSPORT
Der er gode busforbindelser fra landevejen ved Blåkilde Efterskole. Fra Tarm er der mange forbindelser med tog.

UDDANNELSESPLAN
Skolen arbejder videre på elevens uddannelsesplan, som er påbegyndt i folkeskolen.

UNDERVISNING
BØGER
Du kan låne alle bøger, som er nødvendige i undervisningen. Vi forventer, at du behandler bøgerne godt! Bortkomne eller ødelagte bøger erstattes. Vi har købt brugsret til alle elever og ansatte på Gyldendals online ordbøger i tysk, dansk og engelsk. Vi har CD ord til alle der har behov for det.

PROJEKTOPGAVEN (9. årgang)
Ud fra et bredt emne, som hver klasse vælger i fællesskab, formulerer den enkelte elev eller elevgruppe en opgave. Eleverne planlægger, samler informationer, bearbejder opgaven og færdiggør produktet. Arbejdet afsluttes med en mundtlig fremlæggelse, som også skal omfatte et konkret produkt, der skal have praktiske, kreative eller musiske elementer i sig.

SKOLEVEJLEDNING

Keld Raakjær, Peter Dahl og Anne Marie Stidsen er skolevejledere og er behjælpelig med orientering af elever og forældre, udarbejdelse af uddannelsesplaner, planlægning af praktik, brobygning, tilmelding til ungdomsuddannelser m.v.

STØTTEUNDERVISNING/LEKTIEHJÆLP
Det er muligt at få støtteundervisning/lektiehjælp el. lign., hvis du tidligere har modtaget støtte. Hvis du har en tidligere rapport fra Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) i hjemkommunen, bedes du sende den til skolen. Mener du dig berettiget til støtte, så henvend dig til forstander Henning Kristensen.

VÆRDIGRUNDLAG
Blåkilde Efterskole bygger på det kristne livs- og menneskesyn, som vi møder i Den Danske Folkekirke.
Skolen ønsker at skabe åbenhed og viden om kristendom og trosliv, med respekt for den enkeltes ret til at finde sit personlige ståsted. Skolen lægger vægt på, at den enkelte elev udfordres fagligt og menneskeligt i et engagerende miljø, der bygger på anerkendelse, tillid og medansvar. Skolen ønsker gennem oplysning, oplevelser og handling at give eleverne lyst og mod til fællesskab med hinanden og medansvar for det samfund, vi er en del af. Blåkilde Efterskole tager det hele menneske alvorligt, og vi ønsker at fremme elevernes sunde livsstil og tilbyde fysiske aktiviteter for alle.

VÆRELSET
Værelset er dit ”hjem” og privatområde.
Du må gerne medbringe kontorstol til erstatning for den stol, som er på værelset.
Plakatopslag og andet ophæng sker kun ved hjælp af ”lærertyggegummi”.  Anstødelige billeder frabedes.

VÆRELSESFORDELING
Vi bytter værelser 2 gange på et skoleår, så alle kommer til at bo med 3 forskellige elever i løbet af et år. Fordelingen af værelser foregår ved lodtrækning – med forskellige hensyn. Ved skoleårets start tilstræber vi fx at alle 2. årselever bor med en ny elev og at elever fra samme hjemby ikke kommer til at bo sammen.

VAGTLÆRER
Dagen har 2 vagtlærere, som er på skolen fra kl. 17.00 – kl. 23.00, hvorefter 1 lærer sover på skolen.

WEEKEND
Weekend starter fredag kl. 15.00.
Weekendprogram hænges på opslagstavle senest tirsdag middag.
I weekenden har du alle muligheder for at være medskaber af en god og spændende oplevelse. Her kan du rigtig gøre din indflydelse gældende. Meld dig evt. til at planlægge og gennemføre en weekend.
Er du her en weekend, følges weekendens program. Det gælder også din eventuelle gæst. (Se punktet ”gæst”) Tilmeldingen til weekenden sker på elevintra senest tirsdag aften kl. 22.30. Har du været væk fra skolen i weekenden, skal du være tilbage søndag senest 21.30.

Der er få weekends, hvor du skal være på skolen. (Datoer meddeles på kalenderen ved skoleårets start med ”SKOLEDAG”). Hver klasse planlægger og gennemfører en weekend – denne weekend er obligatorisk for alle i den pågældende klasse. Weekenden i forbindelse køkkentjans er også obligatorisk.

ØDELÆGGELSER
Skolens inventar fungerer så længe der passes godt på det.
Efter almindelig slitage må noget udskiftes.
Hvis du kommer til at ødelægge noget, skal du straks give vagtlæreren eller pedellerne besked, så vi kan få udbedret skaden og evt. anmelde skaden til forsikringsselskabet.
Der kan blive tale om erstatningsansvar.

ØKONOMI
Else Bloch ved en masse om økonomi og støtte. I juli indbetaler du et a’conto beløb på 1/8 af hele egenbetalingen. Resten af egenbetalingen deles i 7 rater, som indbetales på de angivne betalingsdatoer.
Vi tillader os at rykke for manglende indbetalinger.

Book en rundvisning

Vi vil med glæde vise dig rundt på Blåkilde Efterskole!

Læs mere og book en rundvisning ved at klikke på linket herunder.

 

Book rundvisning

Skjul dette vindue