Tekstil

Går du og drømmer om at sy dit eget tøj og tilbehør, lave fede designs med broderi, eller måske bare lære at lægge dine bukser op. Så kunne tekstil valgfaget være noget for dig, her er nemlig plads til alle, om man er nybegynder eller øvet.

I tekstil kommer vi til at starte fra bunden med små projekter til at lære enkelte teknikker at kende, hvorefter der bliver mulighed for at gå i egne retninger, med lige det man har lyst til. Der vil være mulighed for at sy, strikke, hækle, brodere eller måske noget helt andet.

Vi vil i faget så vidt muligt forsøge at bruge bæredygtige materialer som blandt andet sengetøj fra genbrugsbutikker, der kan bruges som metervarer, eller tøj man kunne har lyst til at ændre på, her kan man virkelig få slået sin indre designer løs.