Klaver

Har du Mozart i maven, – eller kunne du bare godt tænke dig at sidde og spille lidt klaver for dig selv, så skal du vælge klaver som valgfag.

På dette valgfag har du muligheden for at lære et nyt instrument at kende eller forbedre det, du allerede kan. Så uanset om du er nybegynder eller øvet, er der plads til dig på valgfaget.

Noder eller akkorder

I undervisningen kan du både spille efter noder og akkorder, og du er selv med til at bestemme, hvad du gerne vil arbejde med, og hvordan du kunne tænke dig at udvikle dig musikalsk. Hvis du allerede har spillet en del klaver, er du også velkommen til at medbringe noder, som du gerne vil arbejde videre med. Mange nybegyndere vælger at lære akkorder for at kunne spille og synge sange fra Efterskolesangbogen.

Du bliver undervist på et lille hold (2-3 elever), hvor I får en fælles introduktion og herefter arbejder individuelt ved hvert jeres instrument. Hver gang får du lidt ny musikalsk viden og fokuspunkter til din øvning, som du så kan arbejde videre med ved klaveret.

Det forventes at du øver dig fra gang til gang ved et af skolens mange klaverer, så du er klar til at lære nyt den næste undervisningsgang.