grafik-1

10. Orange

10. Orange er fordybelsesfag – 4 lektioner. Fagene omhandler idræts-, håndværks- og musisk/kreative fag og er kun for elever på 10. årgang.

Det adskiller sig fra de almindelige valg– og linjefag ved, at der er tid til fordybelse inden for hvert af de enkelte fagområder. Det er vores mål at eleverne skal erhverve sig teoretisk og praktisk viden inden for de enkelte fagområder

I alle fag arbejdes der periodevis projektorienteret, teoretisk og praktisk. 10. Orange vælges for et halvt år. (Såfremt man ikke får sin første prioritet i første periode, vil man stå først i køen til anden periode.)

Krop og Motion

I faget Krop og Motion  vil du blive fysisk udfordret gennem konditionstræning (såsom løb, spinning osv.), samt den relevante teori. Du vil opleve mange forskellige typer idræt.

Natur og Håndværk

I faget Natur  og Håndværk bliver du udfordret i at bruge dine hænder til forarbejdning af træ og jern. Samtidig giver dette fag dig mulighed for at komme ud i den friske luft og tilegne dig færdigheder inden for friluftsliv på højt niveau.

Performance

I faget Performance fordyber vi os både teoretisk og praktisk i musik og drama. Vi improviserer og skaber egne kompositioner. Vi øver os på kreative processer, rytme og stemmetræning. Vi leger og afprøver nye genrer indenfor performance. Vi samarbejder og det er helt sikkert, at du lærer nye sider af dig selv og de andre på holdet at kende. Der er garanti for grin!

Kunst og Form

Kunst og Form vil studere nogle af tidens store billedkunstnere og arbejde med forskellige teknikker inden for billedkunstfaget f.eks. ler, akrylmaling, akvarel og linoleumstryk.

Musik

I faget musik fordyber vi os både teoretisk og praktisk i musikkens verden. Vi arbejder med instrumentkendskab, sammenspil, stemmetræning, noder og rytmer. Vi skal improvisere og skabe egne kompositioner. Vi eksperimenterer, udfordrer og afprøver nye musikalske sider af os selv. Med faget får du en god musikalsk basis, som du kan bygge videre på.

Tilmelding til Elevstævne

Her kan du tilmelde dig elevstævnet den 25. maj